V časoch otrasov na trhu je jednou skupinou akcií, na ktorú sa môžu investori spoľahnúť, aby si zabezpečili spoľahlivý rast výnosov, skupina dividendových aristokratov – elitná skupina spoločností, ktoré najmenej 25 po sebe nasledujúcich rokov zvyšovali svoje dividendy.
V priebehu roka 2010 tieto vysoko kvalitné akcie dosiahli návrátnosť v priemere 14,75% ročne, čo presiahlo výsledky S&P 500 o 1,2 percentuálneho bodu. Veľkým dôvodom pre výber dividendového aristokrata, najmä z dlhodobého hľadiska, je vysoká dividendová zložka ich výnosov.
Štúdie Standard & Poor’s ukázali, že viac ako jedna tretina dlhodobého celkového výnosu akcií pochádza z dividend. V prípade aristokratov sa mnohí z nich tradične nevychvaľujú atraktívnymi výnosmi. Investori, ktorí sa s nimi držia na dlhých cestách, sú však odmenení rastúcimi „výnosmi z nákladov“ v priebehu času.
Spoľahlivé výplaty tiež pomáhajú urobiť túto skupinu menej riskantnou ako je väčšina ostatných akcií. Napríklad volatilita výnosov dividendových aristokratov od roku 2010, meraná štandardnou odchýlkou - miera, do akej sú ceny rozptýlené v porovnaní s priemerom – bola o viac ako 9% nižšia ako v prípade S&P 500.
To ich ale nerobí nezraniteľnými z poklesu trhu. Niekoľko aristokratov začalo so zľavou 10%, 20%, dokonca 30% svojej hodnoty od začiatku obchodovania na medveďom trhu. Ponúkajú však viac ako len nízke ceny – ponúkajú reálnu hodnotu (a to vo vyšších ako obvyklých výnosoch), ako aj v momente, keď dôjde k oživeniu trhu, majú potenciál na okamžitý návrat.
Tu je 19 dividendových aristokratov, ktoré by mali investori zvážiť, ak chcú bezpečné a spoľahlivo zvyšujúce sa dividendy za znížené ceny.
Colgate-Palmolive
Trhová hodnota: 55,1 miliárd dolárov
Výnosy z dividend: 2,6%
Výkonnosť od 19. 2. 2017: -11,9%
Gigant spotrebiteľských produktov Colgate-Palmolive (CL:NYSE) poskytol investorom nový dych začiatkom marca, keď zvýšil svoju dividendu o 2,3% na 44 centov na akciu – už 58 rok po sebe.
Spoločnosť Colgate, ktorá predáva produkty vo viac ako 200 krajinách, je svetovým lídrom v oblasti spotrebných výrobkov so svojou radou zubných pást, bielidiel a zubných kefiek Colgate; tekutých mydiel na ruky, ktoré sa predávajú pod značkami Softsoap, Palmolive a Protex; a v špičkových krmivách pre domáce zvieratá, ktoré sa predávajú pod značkou Hill’s Science Diet a Hill’s Prescription Diet.


Spoločnosť CL plánovala dosiahnuť ekologický rast tým, že v roku 2020 rozšíri svoje hlavné portfólio zubnej pasty prostredníctvom zlepšeného balenia a stanovovania cien a opätovného uvedenia krmiva pre spoločenské zvieratá (krmivo Science Diet s vylepšenými prísadami, sortimentom a značkou).
Spoločnosť Colgate sa chcela presadiť na trhu s nádejou, že lepšie balenie spôsobí lepšie predaje. Akcie boli rozhodne stabilné, aj vzhľadom na to, že vyvíja spotrebiteľské tovary v čase, keď ľudia na celom svete uviazli doma a prečkávajú pandémiu. To, ako aj primeraný výplatný pomer 62%, udržujú riziko dividendy na nízkej úrovni. Robí to tiež masívny voľný tok hotovosti, ktorý ročne presahuje 2 miliardy dolárov.
CL je sotva lacná, s 22-násobným odhadom budúcich výnosov a 18-násobkom peňažných tokov, ale je lacnejšia, ako to bolo v priemere za posledných päť rokov. Colgate patrí medzi „buy“ akcie v oblasti spotrebiteľských tovarov, keďže analytici očakávajú, že spoločnosť CL bude ťažiť z väčších výdavkov na nakupovanie potravín a inú domácu spotrebu.
McCormick & Company
Trhová hodnota: 19,0 miliárd dolárov
Výnosy z dividend: 1,7%
Výkonnosť od 19. 2. 2012: -12,7%
Spoločnosť McCormick (MKC:NYSE) je svetovým lídrom na trhu s korením a ochucovadlami potravín s predajom vo viac ako 150 krajinách. Značky McCormick, French, Frank Red Hot a Lawry sa nachádzajú prakticky v každom americkom obchode s potravinami. Spoločnosť McCormick tiež prevádzkuje obchod s aromatickými látkami, ktorý dodáva koreninové zmesi, bylinky, nátery a arómy nadnárodným výrobcom potravín a dodávateľom potravín.
Trhy s arómami a chuťovými prísadami sa každoročne zvyšujú o 5% v dôsledku dopytu po výraznejších chutiach a výbere potravín zameraných na etnické obyvateľstvo zo strany miléniálov a nakupujúcich z generácie Z. Spoločnosť McCormick využíva tento trend zavádzaním rozšírení produktových radov, využívaním svojich zavedených značiek a rozširovaním operácií na rozvíjajúcich sa trhoch a v biopotravinách.


Spoločnosť McCormick vykázala hospodárske výsledky výnosov 31. marca za štvrťrok končiaci sa 29. februára, čo investorom poskytlo malý náhľad na účinky COVID-19. Štvrťročné tržby medziročne poklesli o 2%, rovnako ako prevádzkové výnosy, pričom spoločnosť citovala slabosť súvisiacu s koronavírusom v Číne. MKC, rovnako ako mnoho iných firiem, stiahlo svoje celoročné usmernenie, uviedlo však, že plánuje obnoviť poskytovanie poradenstva pri vykazovaní ziskov za druhý kvartál v júni 2020. McCormick tiež uviedla, že „zmierni tempo svojich investícií do transformácie podnikania a oneskorí svoj systém ERP – program výmeny “, aby sa maximalizovala jej finančná flexibilita.
Tento dividendový aristokrat, ktorý sa môže pochváliť 34 po sebe idúcimi rokmi výplaty dividend, má primeraný pomer výplaty 43%, ktorý by mal zabezpečiť pokračujúci rast príjmov. Zníženie odhadov výnosov viedlo obchodovanie s akciami na forward P / E približne na úroveň jej päťročného priemeru, ale zaujímavý je pokles jej pomeru cena / zisk k rastu alebo PEG, ktorý meria hodnotu vo vzťahu k rastu. Spoločnosť McCormick sa teraz obchoduje za PEG 1,66, kde je akékoľvek číslo nad 1 považované za drahé – ale toto číslo je zhruba polovica jeho päťročného priemeru PEG 3,2.
McDonald‘s
Trhová hodnota: 125,3 miliárd dolárov
Výnosy z dividend: 3,0%
Výkonnosť od 19. 2. 2012: -22,0%
Ikona rýchleho občerstvenia spoločnosť McDonald’s (MCD:NYSE) je popredným svetovým maloobchodným predajcom potravín a prevádzkuje viac ako 38 000 miest vo viac ako 100 krajinách a obsluhuje denne viac ako 70 miliónov zákazníkov. Približne 93% reštaurácií spoločnosti je nezávisle vlastnených a prevádzkovaných.
Minulý rok spoločnosť McDonald’s prekročila 100 miliárd dolárov v systémovom predaji a dosiahla celosvetový porovnateľný rast tržieb 5,9% (obchody otvorené 12 alebo viac mesiacov) – svoj najvyšší zisk za viac ako desať rokov. Plán rastu spoločnosti, ktorého cieľom je udržať existujúcich zákazníkov, získať späť bývalých zákazníkov prostredníctvom zvýšenej kvality potravín, pohodlia a hodnoty a povzbudiť častejšie návštevy kávy a občerstvenia, podnietil tri priame roky rastúceho počtu zákazníkov.


Spoločnosť McDonald’s sa tiež zaviazala vrátiť investorom v priebehu trojročného obdobia 25 miliárd dolárov prostredníctvom dividend a spätného odkúpenia akcií. Výplata MCD rástla 43 rokov v rade a jej vynikajúci voľný peňažný tok (ktorý v minulom roku prekročil 5,7 miliardy dolárov) poskytuje bezpečné krytie dividendovej a dlhovej služby spoločnosti. Spoločnosť však pozastavuje plán spätného odkúpenia akcií vo výške 15 miliárd dolárov a robí svoju dividendu prioritou v reakcii na prepuknutie koronavírusu.
Dividendový aristokrat, ktorý má na tomto medveďom trhu viac ako 20%, obchoduje s menej ako 20-násobným odhadom budúcich výnosov a 16-násobným hotovostným tokom – to je lacnejšie ako jej historické priemery.
Zdroj: finance.yahoo
Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.