3 maloobchodné akcie, ktorým sa treba vyhnúť počas vianočnej rally

Akcie Americké akcie Spotrebiteľský sektor

Spotreba môže byť počas tejto sviatočnej sezóny veľmi silná, ale nie všetky maloobchodné akcie sú pripravené profitovať.

Akcie sa zastavili na maximách, zobrazujú pozitívne ekonomické čísla a výnosy. Zdá sa, že investori sú zasiahnutí optimizmom z toho, čo štvrtý štvrťrok predstavuje pre spotrebiteľov a nehľadia na rastúce riziko, že USA nie sú imúnne voči globálnemu spomaleniu.

Existuje veľa spôsobov, ako argumentovať za aj proti silnému štvrtému štvrťroku. V súčasnosti je isté, že takmer v každom článku sa hovorí o sile amerického spotrebiteľa a o tom, ako udržuje tento trh nažive.

V tomto článku sa pozrieme na niekoľko maloobchodných akcií, ktorým by sme sa poďa analytikov mali zrejme vyhnúť. Jedná sa o akcie, ktoré nedokážu držať krok s konkurenciou. Nech je dôvod už akýkoľvek, jedná sa o všetky akcie s ratingom „F“ a nesú isté riziká v portfóliách investorov.

Chico’s

Chico’s (CHS:NYSE) je dámsky maloobchod s odevmi, ktorý zahŕňa značky Chico’s, Soma a White House Black Market. Vznikol v roku 1983 ako adresárová firma zameraná na direct mail, ktorá získala trakciu a potom začala otvárať obchody v USA v luxusných lokalitách.

CHS bola na špičke čo sa týka neformálneho pracovného odevu, najmä v rámci baby boom súpravy, pretože obleky ustupovali voči pohodlnejšiemu a zaujímavejšiemu oblečeniu a doplnkom.

ročný graf CHICO’S, zdroj: GOOGLE

Problém je v tom, že demografia spoločnosti sa zmenšuje a generácie, ktoré zastávajú miesto baby boomu, sa nezaujímajú o to, čo CHS predáva. A jej verní zákazníci majú teraz aj iné možnosti.

Akcie sa v minulom roku znížili o 55,6% a nevyzerá to, že by tento trend zvrátili, najmä ak sa hospodárstvo spomalí.

Macy’s

Macy’s (M:NYSE) je maloobchodný gigant. Jeho obchody sú však skôr fyzickým prejavom toho, čo väčšina nakupujúcich môže získať z webových stránok maloobchodníka. A správa takejto webovej stránky je omnoho lacnejšia.

To je veľký problém pre všetky tieto veľké obchodné domy. Majú problémy s prispôsobením sa životu na webe. Efektivita existuje, ale nie vo veľkých obchodoch, ktoré musia platiť za priestor, zamestnancov a tovar. Prevádzkové marže sú kľúčovým faktorom v stratégii.

ročný graf MACY’S, zdroj: GOOGLE

A keďže sa nerozhýbali dostatočne rýchlo, obri z elektronického obchodu – ako je Amazon (NASDAQ: AMZN), ukradli toto podnikanie rovnako ako cielenejší online obchodníci, pretože nakupovanie na webe je oveľa jednoduchšie ako potulovať sa v obrovskom obchode.

Macy‘s to pochopil, ale otázkou je, či už nie je neskoro. Akcie v minulom roku klesli o 55% a preto nie je dôvod riskovať dobrý štvrtý štvrťrok, keď iné akcie budú sľubnejšie.

Kirkland’s

Kirkland’s (KIRK:NASDAQ) je obchod s nábytkom v  Tennessee, ktorý teraz funguje v 37 štátoch. A je to spoločnosť, ktorá je priamou obeťou americko-čínskej obchodnej vojny.

Vec sa má tak, že Čína sa menej zaujíma o nábytok ako o poľnohospodárske produkty ( sójové bôby a bravčové mäso). To znamená, že spoločnosť KIRK a ďalšie podobné obchody budú musieť stiahnuť asi 25% ich tovaru, ktorý pochádza z Číny.

ročný graf KIRKLAND’S, zdroj: GOOGLE

Už to zasiahlo spodné hodnoty a nevyzerá to, že by sa tieto tarify čoskoro stratili. V tomto okamihu už KIRK musí upravovať svoje marže, pretože tie budú zasiahnuté.

Je to ťažké pre maloobchodníkov strednej veľkosti, ako je KIRK, pretože nemôžu jednoducho nájsť nových dodávateľov. 

Akcia bola v minulom roku na 86%-ách a nespamätá sa, pokiaľ nezmení svoj smer alebo neskončí americko čínska obchodná vojna.

„Matka všetkých technológií“

Doteraz technológie určite uľahčili a zefektívnili náš život, ale spôsobujú aj nešťastné situácie. Ľudia zakopávajú o šnúry, rozlievajú kávu a sú unavení.

Umelá inteligencia však nie.

Ak to znie futuristicky, potom je budúcnosť už dávno tu. Ak používate aplikácie ako Netflix, TurboTax, QuickBooks, Zillow, alebo dokonca e-mailový spamový filter, umelá inteligencia pomáha ku hladšiemu priebehu vášho dňa. A keďže vedci nachádzajú ešte viac aplikácií pre umelú inteligenciu – od zdravotníckej starostlivosti, cez maloobchodný predaj až po vozidlá s vlastným riadením – je neuveriteľné si predstaviť, koľko toho ešte bude vymysleného.

Na vytvorenie programov umelej inteligencie v prvom rade musia technické spoločnosti zhromažďovať obrovské množstvo údajov o ľudských rozhodnutiach. Údaje sú to, čo poháňa každý systém umelej inteligencie.

Každá spoločnosť, ktorej môže umelá inteligencia pomôcť so zbieraním údajov o zákazníkoch, je tá, do ktorej sa oplatí investovať.  (toto by som tu ale asi nedával, či?)

Zdroj: investorplace

Ohodnoť článok

Pridaj komentár