Spotreba môže byť počas tejto sviatočnej sezóny veľmi silná, ale nie všetky maloobchodné akcie sú pripravené profitovať.
Akcie sa zastavili na maximách, zobrazujú pozitívne ekonomické čísla a výnosy. Zdá sa, že investori sú zasiahnutí optimizmom z toho, čo štvrtý štvrťrok predstavuje pre spotrebiteľov a nehľadia na rastúce riziko, že USA nie sú imúnne voči globálnemu spomaleniu.
Existuje veľa spôsobov, ako argumentovať za aj proti silnému štvrtému štvrťroku. V súčasnosti je isté, že takmer v každom článku sa hovorí o sile amerického spotrebiteľa a o tom, ako udržuje tento trh nažive.
V tomto článku sa pozrieme na niekoľko maloobchodných akcií, ktorým by sme sa poďa analytikov mali zrejme vyhnúť. Jedná sa o akcie, ktoré nedokážu držať krok s konkurenciou. Nech je dôvod už akýkoľvek, jedná sa o všetky akcie s ratingom „F“ a nesú isté riziká v portfóliách investorov.

Chico’s
Chico’s (CHS:NYSE) je dámsky maloobchod s odevmi, ktorý zahŕňa značky Chico’s, Soma a White House Black Market. Vznikol v roku 1983 ako adresárová firma zameraná na direct mail, ktorá získala trakciu a potom začala otvárať obchody v USA v luxusných lokalitách.
CHS bola na špičke čo sa týka neformálneho pracovného odevu, najmä v rámci baby boom súpravy, pretože obleky ustupovali voči pohodlnejšiemu a zaujímavejšiemu oblečeniu a doplnkom.

Problém je v tom, že demografia spoločnosti sa zmenšuje a generácie, ktoré zastávajú miesto baby boomu, sa nezaujímajú o to, čo CHS predáva. A jej verní zákazníci majú teraz aj iné možnosti.
Akcie sa v minulom roku znížili o 55,6% a nevyzerá to, že by tento trend zvrátili, najmä ak sa hospodárstvo spomalí.

Macy’s
Macy’s (M:NYSE) je maloobchodný gigant. Jeho obchody sú však skôr fyzickým prejavom toho, čo väčšina nakupujúcich môže získať z webových stránok maloobchodníka. A správa takejto webovej stránky je omnoho lacnejšia.
To je veľký problém pre všetky tieto veľké obchodné domy. Majú problémy s prispôsobením sa životu na webe. Efektivita existuje, ale nie vo veľkých obchodoch, ktoré musia platiť za priestor, zamestnancov a tovar. Prevádzkové marže sú kľúčovým faktorom v stratégii.

A keďže sa nerozhýbali dostatočne rýchlo, obri z elektronického obchodu – ako je Amazon (NASDAQ: AMZN), ukradli toto podnikanie rovnako ako cielenejší online obchodníci, pretože nakupovanie na webe je oveľa jednoduchšie ako potulovať sa v obrovskom obchode.
Macy‘s to pochopil, ale otázkou je, či už nie je neskoro. Akcie v minulom roku klesli o 55% a preto nie je dôvod riskovať dobrý štvrtý štvrťrok, keď iné akcie budú sľubnejšie.

Kirkland’s
Kirkland’s (KIRK:NASDAQ) je obchod s nábytkom v Tennessee, ktorý teraz funguje v 37 štátoch. A je to spoločnosť, ktorá je priamou obeťou americko-čínskej obchodnej vojny.
Vec sa má tak, že Čína sa menej zaujíma o nábytok ako o poľnohospodárske produkty ( sójové bôby a bravčové mäso). To znamená, že spoločnosť KIRK a ďalšie podobné obchody budú musieť stiahnuť asi 25% ich tovaru, ktorý pochádza z Číny.

Už to zasiahlo spodné hodnoty a nevyzerá to, že by sa tieto tarify čoskoro stratili. V tomto okamihu už KIRK musí upravovať svoje marže, pretože tie budú zasiahnuté.
Je to ťažké pre maloobchodníkov strednej veľkosti, ako je KIRK, pretože nemôžu jednoducho nájsť nových dodávateľov.
Akcia bola v minulom roku na 86%-ách a nespamätá sa, pokiaľ nezmení svoj smer alebo neskončí americko čínska obchodná vojna.
„Matka všetkých technológií“
Doteraz technológie určite uľahčili a zefektívnili náš život, ale spôsobujú aj nešťastné situácie. Ľudia zakopávajú o šnúry, rozlievajú kávu a sú unavení.
Umelá inteligencia však nie.
Ak to znie futuristicky, potom je budúcnosť už dávno tu. Ak používate aplikácie ako Netflix, TurboTax, QuickBooks, Zillow, alebo dokonca e-mailový spamový filter, umelá inteligencia pomáha ku hladšiemu priebehu vášho dňa. A keďže vedci nachádzajú ešte viac aplikácií pre umelú inteligenciu – od zdravotníckej starostlivosti, cez maloobchodný predaj až po vozidlá s vlastným riadením – je neuveriteľné si predstaviť, koľko toho ešte bude vymysleného.
Na vytvorenie programov umelej inteligencie v prvom rade musia technické spoločnosti zhromažďovať obrovské množstvo údajov o ľudských rozhodnutiach. Údaje sú to, čo poháňa každý systém umelej inteligencie.
Každá spoločnosť, ktorej môže umelá inteligencia pomôcť so zbieraním údajov o zákazníkoch, je tá, do ktorej sa oplatí investovať. (toto by som tu ale asi nedával, či?)
Zdroj: investorplace