41 medzinárodných najlepších dividendových akcií

Akcie Americké akcie Dividendy Európske akcie Služby Spotrebiteľský sektor Technológie Verejné služby

13. časť

Americký akciový trh bol v roku 2019 divoký a to aj napriek obchodným potýčkam, globálnej ekonomickej stagnácii a politickým búrkam. Čo je skvelé pre tých, ktorí už investovali do akcií, ale každý, kto má peniaze na utratenie, môže očakávať veľa nadhodnotených akcií s výrazne zníženými výnosmi.

Určite poznáte S&P Dividend Aristocrats – 57 dividendových akcií, ktoré zvýšili svoje dividendy 25 a viac rokov po sebe. Európski dividendoví aristokrati sú podobní. Aby sa spoločnosť mohla kvalifikovať ako európsky dividendový aristokrat, musí preukázať stabilné alebo zvyšujúce sa dividendy iba za 10 po sebe idúcich rokov. Tieto spoločnosti však investorom poskytujú diverzifikáciu a oveľa primeranejšie ocenenie ako mnohí z ich amerických bratov.

Ďalšia výhoda je to, že európski dividendoví aristokrati vyťažia viac – podstatne viac. Nedávno kolektívne vyťažili 3,2% oproti 1,9% pre S&P Dividend Aristocrats.

ročný graf Unilever plc, zdroj: GOOGLE

Unilever plc

Trhová hodnota: 156,4 miliárd dolárov
Výnosy z dividend: 3,0%
Zvyšovanie dividend: 20 rokov

Gigant spotrebiteľských produktov Unilever plc (ULVR:LON) predáva potraviny, kozmetické výrobky a výrobky osobnej starostlivosti, ktoré používa viac ako 2,5 miliardy spotrebiteľov na celom svete a generuje príjmy vo viac ako 190 krajinách. Toto je dominantný hráč v niekoľkých produktových radoch. 85% percent zo 400 a viac značiek spoločnosti Unilever má vedúce postavenie na trhu. Mnoho značiek je známych najmä americkým spotrebiteľom : Dove, Lipton, Hellmann’s Mayo, zmrzliny Breyer a Ben & Jerry, šampón TRESemmé a zmäkčovače pokožky Pond a Noxzema. Dvanásť z jej značiek presahuje ročný obrat 1,1 miliardy dolárov. Unilever je lídrom v hnutí „zelených obalov“ a nedávno sa zaviazal k výrobe recyklovateľných plastových fliaš pre tekuté mydlo Dove a balenie bez plastov pre obyčajné mydlo Dove. Záväzok spoločnosti sa vypláca – predaj 28 značiek spoločnosti Unilever – medzi ktoré patria Dove, Axe, Hellman a Breyer – rastie o 69% rýchlejšie ako celkové portfólio značiek. Unilever tiež dodáva hamburgery na rastlinnej báze pre Burger King v 25 európskych krajinách. Rozvíjajúce sa trhy predstavovali takmer 60% z rastu tržieb v roku 2018. Unilever neustále rozširuje svoju stopu v Indii, Číne, Indonézii a Brazílii. Spoločnosť Unilever pôvodne pozostávala z holandských a britských dcérskych spoločností, ale svoje činnosti minulý rok konsolidovala do holandskej dcérskej spoločnosti. Očakáva sa, že toto operačné zefektívnenie zníži náklady a zvýši obratnosť podniku. Unilever je osviežujúcim štvrťročným platcom medzi európskymi aristokratmi pre dividendy. Posledným zvýšením bolo 6% -né zvýšenie v júni.

ročný graf Whitbread, zdroj: GOOGLE

Whitbread

Trhová hodnota: 8,3 miliardy dolárov
Výnosy z dividend: 2,0%
Zvyšovanie dividend: 15 rokov

Whitbread (WTB:LON) je britský hotelový operátor, ktorý vlastní najobľúbenejší hotelový reťazec Spojeného kráľovstva – Premier Inn, ako aj reštaurácie Beefeater’s a Brewers. Whitbread prevádzkuje viac ako 800 hotelov typu Premier Inn v Spojenom kráľovstve a obsluhuje približne 5 miliónov zákazníkov mesačne. Spoločnosť rozširuje svoju franšízu Premier Inn v Európe a už otvorila pobočky Premier Inn v nemeckých mestách ako sú Frankfurt, Mníchov a Hamburg. V rokoch 2020 až 2021 plánuje rozšíriť nemecké pobočky na viac ako 30 hotelov. Whitbread bol v minulosti tiež prevádzkovateľom kaviarní v Spojenom kráľovstve, ale začiatkom roka 2019 spoločnosť predala svoj reťazec kaviarní Costas spoločnosti Coca-Cola (KO) za 5,1 miliardy dolárov. Spoločnosť plánuje vrátiť investorom z výnosu akcií približne 3,2 miliardy dolárov. Finančné výsledky spoločnosti Whitbread v prvej polovici fiškálneho roku 2020, ktoré sa končí vo februári 2020, boli negatívne ovplyvnené miernym trhom Spojeného kráľovstva, kde obavy spôsobil Brexit. Výnosy spoločnosti medziročne stagnovali, pretože zvýšenie kapacity v Nemecku kompenzovalo slabosť trhu Spojeného kráľovstva. Upravené EPS vzrástli o 5% vďaka lepšej prevádzkovej efektívnosti. Dividendy spoločnosti Whitbread, ktoré sa vyplácajú dvakrát ročne, rástli 15 po sebe nasledujúcich rokov.

ročný graf Wolters Kluwer, zdroj: GOOGLE

Wolters Kluwer

Trhová hodnota: 19,0 miliárd dolárov
Výnosy z dividend: 1,6%
Zvyšovanie dividend: 29 rokov

Wolters Kluwer (WKL:AMS) je svetový líder v oblasti profesionálnych informačných a softvérových riešení a služieb pre zákazníkov v zdravotníckom, daňovom a účtovnom priemysle, správe a riadení spoločností, právnom a regulačnom priemysle. Spoločnosť predáva zákazníkom v 180 krajinách a má operácie v 40 krajinách. Jej rozdelenie príjmov je zhruba 61% v Severnej Amerike, 31% v Európe a 8% v Ázii a Tichomorí. Spoločnosť Wolters Kluwer neustále investuje 8 až 10% ročných výnosov do vývoja nových produktov. Očakáva sa, že budúci rast bude pochádzať z rozširovania produktových radov a distribučných kanálov, obohacovania obsahu a používateľských skúseností prostredníctvom investícií do pokročilých technológií a modernizácie jeho back office a IT infraštruktúry. Spoločnosť Wolters sa bude zaoberať aj fúziami a akvizíciami, pričom sa zameria na podniky, ktoré budú pôsobiť na EPS a poskytnú výnosy, ktoré prevyšujú kapitálové náklady do troch až piatich rokov. Prvých šesť mesiacov roku 2019 spoločnosti napredovalo dobre. Organický predaj medziročne vzrástol o 4%, voľný cash flow bol o 7% lepší a upravený EPS sa zlepšil o 9%. Opakujúce sa tržby, ktoré vzrástli o 5%, predstavovali 80% z celkových tržieb. Spoločnosť očakáva, že upravené zisky medziročne vzrastú o 10%. Wolters Kluwer je medzi európskymi aristokratmi dividend už dlho a má 29 rokov zvyšovania dividend. Dividendy platí polročne.

ročný graf WPP, zdroj: GOOGLE

WPP

Trhová hodnota: 16,4 miliárd dolárov
Výnosy z dividend: 5,9%
Zvyšovanie dividend: 19 rokov

WPP (WPP:NYSE) poskytuje klientom na celom svete reklamu, nákup médií, spotrebiteľské značky, public relations a digitálny marketing. Medzi jej dcérske spoločnosti patria mnohé z najznámejších značiek v oblasti public relations a reklamy: Gray, Ogilvy, Mediacom, Y&R a Hill + Knowlton. WPP obsluhuje 369 spoločností z rebríčka Fortune Global 500 ako klientov a všetkých 30 akcií Dow. Koncom roku 2018 spoločnosť WPP oznámila významnú reštrukturalizáciu, ktorá plánuje celosvetovo zatvoriť 80 kancelárií a zrušiť tak 3 500 pracovných miest. Spoločnosť bola zranená zvyšujúcou sa konkurenciou v oblasti reklamy od konkurentov  – online spoločnosti Google a Facebook (FB). V júli spoločnosť WPP uvoľnila kapitál predajom väčšinového podielu svojej spoločnosti Kantar, ktorú získala spoločnosť Bain Capital za 3,1 miliardy dolárov. V júni nasledoval predaj jej postprodukčných služieb spoločnosti The Farm Group za nezverejnenú sumu. Spoločnosť použije výnos z predaja na splatenie dlhu a zvýšenie výnosov pre akcionárov. V prvých šiestich mesiacoch roku 2019 sa spoločnosť WPP vrátila k miernemu rastu. Predaj sa zlepšil o 2%, ale zisk na akciu klesol takmer o 20% v dôsledku jednorazových poplatkov za reštrukturalizáciu a náročných medziročných porovnaní. Výsledky v minulom roku ťažili z mimoriadneho zisku z predaja aktív vo výške 150 miliónov dolárov. Spoločnosť je v druhom roku z trojročného plánu, ktorého cieľom je návrat k trvalo udržateľnému rastu prostredníctvom zjednodušenia obchodnej štruktúry a zlepšenia hodnotovej ponuky pre zákazníkov. Spoločnosť WPP zrušila v priebehu 15 mesiacov 44 firiem a získala zákazky a rozširovala úlohy o veľkých klientov, ako sú eBay (EBAY), Instagram, Facebook a L’Oreal. Aj keď sa finančná výkonnosť WPP zhoršila, jej dividendy za posledných päť rokov v skutočnosti narástli, medzi rokmi 2013 a 2018 vyskočili o 40%. A predbežná dividenda za rok 2019 je o 15% väčšia ako predbežná výplata za minulý rok.

Zdroj: finance.yahoo

Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.

Ohodnoť článok

Pridaj komentár