41 medzinárodných najlepších dividendových akcií

Akcie Americké akcie Dividendy Európske akcie Spotrebiteľský sektor Zdravotníctvo

3. časť

Americký akciový trh bol v roku 2019 divoký a to aj napriek obchodným potýčkam, globálnej ekonomickej stagnácii a politickým búrkam. Čo je skvelé pre tých, ktorí už investovali do akcií, ale každý, kto má peniaze na utratenie, môže očakávať veľa nadhodnotených akcií s výrazne zníženými výnosmi.

Určite poznáte S&P Dividend Aristocrats – 57 dividendových akcií, ktoré zvýšili svoje dividendy 25 a viac rokov po sebe. Európski dividendoví aristokrati sú podobní. Aby sa spoločnosť mohla kvalifikovať ako európsky dividendový aristokrat, musí preukázať stabilné alebo zvyšujúce sa dividendy iba za 10 po sebe idúcich rokov. Tieto spoločnosti však investorom poskytujú diverzifikáciu a oveľa primeranejšie ocenenie ako mnohí z ich amerických bratov.

Ďalšia výhoda je to, že európski dividendoví aristokrati vyťažia viac – podstatne viac. Nedávno kolektívne vyťažili 3,2% oproti 1,9% pre S&P Dividend Aristocrats.

ročný graf BURBERRY GROUP, zdroj: GOOGLE

Burberry Group

Trhová hodnota: 11,3 miliárd dolárov
Výnosy z dividend: 1,9%
Zvyšovanie dividend: 10 rokov

Anglická Burberry Group (BRBY:LON) je svetový maloobchodný predajca luxusného oblečenia a kožených doplnkov, ktorý je na celom svete známy svojím ikonickým plédom Burberry. Spoločnosť prevádzkuje 431 obchodov a 44 franšízových obchodov v 44 krajinách. Najväčší objem predaja Burberry Group (41%) sa generuje z jej obchodov v ázijsko-pacifickom regióne, za ktorými nasleduje Európa – Blízky východ – India – Afrika (36%) a Amerika (23%). Pred dvoma rokmi spoločnosť začala implementovať viacročný plán na opätovné oživenie svojej značky, prilákanie ďalších miléniových zákazníkov a nakupujúcich z generácie Z a zníženie nákladov. Burberry Group prijala jedného z najlepších francúzskych módnych návrhárov na vytvorenie novej kolekcie oblečenia a vylepšenia svojej značky. Nová kolekcia odevov podporila dvojciferný rast predaja odevného priemyslu spoločnosti v júni, pričom nové vzory predstavovali 50% ponuky produktov. Burberry Group ťažila aj z rýchleho predaja v Číne, ktorý pre jej ázijské obchody priniesol vysoký jednociferný rast. Spoločnosť je na ceste k modernizácii 80 hlavných obchodov vo veľkých mestách do roku 2020 a už dokončila inovácie na 23 obchodoch. Znižuje aj aktíva a plánuje zatvoriť 38 obchodov s nedostatočnou výkonnosťou. Aby sa posilnilo jej vnímanie ako luxusnej značky, Burberry Group redukuje priestor v obchodných domoch v USA a postupne odstraňuje neluxusné distribučné predajne. Burberry Group začala vyplácať dividendy v roku 2007 a dividendy rastú už 10 rokov za sebou. Celoročné výplaty sa v roku 2019 zvýšili o 3%, čo predstavuje spomalenie oproti 6% v roku 2018.

ročný graf COLOPLAST, zdroj: GOOGLE

Coloplast

Trhová hodnota: 24,6 miliárd dolárov
Výnosy z dividend: 2,2%
Zvyšovanie dividend: 23 rokov

Dánsky Coloplast (COLO-B:CPH) je svetový líder v produktoch stómie a inkontinencie. Nie sú to pekné trhy, ale rastú rýchlejšie ako celkový medicínsky trh. Spoločnosť má tiež päť najlepších pozícií v oblasti starostlivosti o rany a intervenčnej urológie. Coloplast generuje 60% predaja z Európy, 23% z ostatných rozvinutých krajín a 17% z rozvíjajúcich sa trhov. Intervenčná urologická spoločnosť zaznamenala silný rast vďaka predaju svojich penisových implantátov so značkou Titan. Coloplast nedávno uvažoval o predaji tohto biznisu po tom, čo FDA nariadil jemu a aj Boston Scientific (BSX), aby prestal predávať chirurgickú sieť na transvaginálnu opravu, ktorá bola predmetom hromadných súdnych konaní. Spoločnosť sa nakoniec rozhodla pokračovať vo svojej intervenčnej urologickej činnosti. Spoločnosť Coloplast priniesla vo fiškálnom roku 2019 nárast tržieb a prevádzkového zisku o 9%, ale jednorazové poplatky za súdne spory spôsobili, že EPS zostal rovnaký. Voľný peňažný tok na jednu akciu sa zlepšil o 10% a spoločnosť odmenila investorov zvýšením dividend o 6%. To viedlo k 23. rokom rastu dividend Coloplastu – medzi európskymi aristokratmi dividend pomerne dlho. Spoločnosť Coloplast očakáva, že nové produkty budú v budúcom roku poháňať zisky z predaja od 7% do 8% a investuje do nových technológií, ako je nová platforma katétrov v starostlivosti o inkontinenciu, ktorá zabezpečí dlhodobejší rast.

ročný graf COMPASS GROUP, zdroj: GOOGLE

Compass Group

Trhová hodnota: 38,2 miliárd dolárov
Výnosy z dividend: 2,1%
Zvyšovanie dividend: 18 rokov

Compass Group (CPG:LON) so sídlom v Spojenom kráľovstve je globálnym lídrom v oblasti potravinových služieb s pôsobnosťou v 45 krajinách a má 55 000 pobočiek pre klientov. Spoločnosť podáva viac ako 5,5 miliardy jedál ročne. Severná Amerika je hlavným trhom spoločnosti a predstavuje 62% tržieb. Európa sa podieľa na predaji s 24% a zvyšok sveta predstavuje 14%. Spoločnosť Compass Group poskytuje stravovacie služby na mieste pre veľkých klientov, medzi ktoré patria spoločnosti Google, Microsoft (MSFT), Intel (INTC), Boeing (BA) a desiatky ďalších spoločností z rebríčka Fortune 500. Uprednostňovaná stratégia rastu spoločnosti je ekologická, ale nebojí sa robiť akvizície, keďže môže do dvoch rokov pridať nové možnosti alebo rozsah a získať návratnosť investícií. Jej fiškálne príjmy za rok 2019 medziročne vzrástli o 8,8%, vrátane 6,4%-ného rastu organického obratu, ktorý prekonal tohtoročné očakávania. Spoločnosť zaznamenala slabosť v Európe, kde plánuje zníženie nákladov, ale silu v Severnej Amerike a zlepšenie vo zvyšku sveta. EPS sa medziročne zlepšil o 6%, čím posilnil svoj voľný peňažný tok o 9,3%. To prirodzene prešlo až k polročnej dividende, ktorú zvýšila o 6,1% pri príležitosti 18-tich rokov zvyšovania. 

Zdroj: finance.yahoo

Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.

Ohodnoť článok

Pridaj komentár