5 maloobchodných akcií na predaj

Akcie Americké akcie Dividendy Spotrebiteľský sektor

Druhá časť

Koronavírus môže byť prínosom pre veľké predajne. Je to evidentné, pretože akcie ako Walmart (NYSE:WMT), Costco (NASDAQ:COST) a iné sa obchodujú za ceny, ktoré sú vyššie ako ich najvyššie hodnoty pred vypuknutím korona krízi. Ale pre mnohých maloobchodníkov a maloobchodné akcie to nie je až také ružové.

Mnoho maloobchodníkov čelí pokračujúcemu uzatváraniu obchodov kvôli tomu, že sú klasifikovaní ako „nepodstatné podniky“. Niektorí môžu vidieť trochu úľavy, ale toto podnikanie však bolo ich hlavným zdrojom príjmov. Keď zostanú obchody zatvorené, ich hlavný príjem zmizne.

Pre väčšinu maloobchodníkov sa toto riziko teraz jasne odráža v ich cenách akcií. Vďaka financiám za posledných dvanásť mesiacov vyzerajú tieto maloobchodné akcie lacno. Kto však môže s istotou povedať, že sa tieto mená úplne obnovia po tom, čo vírus prestane predstavovať hrozbu? Stručne povedané, v tejto oblasti momentálne nie je potrebné loviť.

Avšak okrem „zdanlivo lacných“ maloobchodných akcií existuje veľa mien, ktoré zostávajú nadhodnotené. 

Keď sa pozrieme na verejne obchodované maloobchodné akcie, týchto päť príde na myseľ zrejme väčšine, keď sa hovorí o predaji, pretože ich obchody sú zatiaľ zatvorené: 

  • Burlington Stores (NYSE:BURL)
  • Five Below (NASDAQ:FIVE)
  • Lululemon (NASDAQ:LULU)
  • Ulta Beauty (NASDAQ:ULTA)
  • Under Armour (NYSE:UAA)

Poďme sa na to pozrieť bližšie a uvidíme, prečo by týchto päť maloobchodov mohlo klesnúť nižšie, pretože pandémia a „sociálny dištanc“ naďalej ovplyvňujú ich fungovanie.

ročný graf Lululemon, zdroj: GOOGLE

Lululemon (LULU:NASDAQ)

Akcie tohto gigantu s atletickým oblečením boli zasiahnuté, keď sa v titulkoch novín prvýkrát objavilo slovo pandémia. Ak sa však akcie LULU od marca výrazne oživia, stále existuje dobrý dôvod, prečo by sa mohli vrátiť k predchádzajúcim minimám.

Je pravda, že spoločnosť môže mať väčšiu prítomnosť na internete ako niektoré iné maloobchodné akcie uvedené v tomto článku.

Ale online obchod v roku 2019 tvoril iba štvrtinu tržieb spoločnosti Lululemon. Iste, možno v „zostaňte doma“ ekonomike, tržby, ktoré sa predtým uskutočňovali v reálnom živote, sa presunuli na online. Je však ťažké uveriť, že prémiová značka je na vrchole amerických nákupných zoznamov pre domácnosť.

Aj keď dlhodobé vyhliadky spoločnosti zostávajú silné, v krátkodobom horizonte „prémiové oblečenie je mimo módy“.

Napriek tomu sa akcie naďalej obchodujú za prémiové ceny. Spoločnosť Lululemon obchoduje s ohromujúcimi 50,3-násobným výnosom do budúcnosti.

Sam Poser ostáva optimistický a verí, že digitálny obchod spoločnosti je naďalej silný. Hneď ako pandémia ustúpi, analytik to vidí tak, že Lululemon vystupuje silnejšie.

Stručne povedané, mohlo by byť riskantné postaviť sa proti obnoveniu akcií LULU – je to niečo, čo by mohlo byť „mimoriadne výnosné“. Napriek tomu by pokračujúce zatváranie obchodov a ocenenie prémií mohli znamenať nižšie hodnoty akcií – aspoň v krátkodobom horizonte.

ročný graf Ulta Beauty, zdroj: GOOGLE

Ulta Beauty (ULTA:NASDAQ)

Rovnako ako Lululemon je to ďalší „maloobchodný víťaz“, ktorý vďaka pandémii uvidel zvrátenie šťastia. Na začiatku krízy akcie klesli o viac ako 50%. Keď sa však trhy zotavili, akcie ULTA sa vrátili zo 124,05 dolárov na akciu na približne 215 dolárov na akciu.

Avšak, ako je zrejmé z vyššie uvedených názvov, zmenilo sa niečo pre predajcu kozmetických výrobkov? Obchody spoločnosti zostávajú dočasne zatvorené. Iste, rastúca prítomnosť online predaja spoločnosti je stále v pohybe. Vzhľadom na to, že elektronický obchod tvoril iba 12 – 13% z predaja, kamenné obchody zostávajú ich hlavným tokom príjmov.

Je samozrejmé, že stratégia „omnichannel“ – spojená s ich vernostným programom – by mohla znamenať, že spoločnosť môže počas pandémie presunúť predaj v online obchode. Je to však dosť na záchranu spoločnosti v blízkej budúcnosti? 

Samozrejme, Ulta by mohla získať viac zákazníkov z oblasti kozmetiky, ak by sa rozpadli starí maloobchodníci. Na druhej strane, keď spoločnosť narazí na 10-ročné minimum, je pravdepodobné, že tržby sa „nevrátia do normálu“ okamžite po opätovnom otvorení obchodov.

Bohaté ocenenie akcií ULTA (30,3-násobný zisk) je vzhľadom na súčasné problémy ťažké zdôvodniť. Predajte akcie teraz, skôr ako prídu ďalšie zlé správy.

ročný graf Under Armour, zdroj: GOOGLE

Under Armour (UAA)

Ak situáciu sledujete, viete, že to môže byť „koniec hry“ aj pre bývalého atletického giganta. Koronavírus len urýchľuje zlé časy pre akcie UA. Aj keď sa akcie od februára prepadli o viac ako 50%.

Pri všetkých profesionálnych športoch môžete očakávať, že sa špičková spoločnosť v blízkej budúcnosti stane hitom.

Ovplyvňuje to však aj akcie Nike (NYSE: NKE)? To áno. Zvážte však, ako je Nike v lepšej pozícii, aby sa vyhla pandémii. Pre Under Armour však pandémia znamenala tvrdšie časy. A predpokladá sa, že tak to bude aj po skončení pandémie.

Akcia UA môže vyzerať ako skvelé miesto na rybolov. Ale namiesto oživenia môžu investori v budúcich rokoch vidieť skôr ďalšie zhoršenie podnikania spoločnosti.

Zdroj: investorplace

Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu. 

Ohodnoť článok

Pridaj komentár