Akcie leteckých spoločností : Analytik Bank of America je vyberavejší

Akcie Americké akcie Dividendy Európske akcie Financie Služby Verejné služby

Analytik Bank of America (BAC) Andrew Didora sa stal selektívnejším v rámci leteckých spoločností ako uviedlo TheStreet. Zvýšil počet akcií Southwest Airlines (LUV:NYSE), ale znížil American Airlines (AAL:NASDAQ)Spirit Airlines (SAVE:NYSE). Didora tvrdí, že vzhľadom na súčasnú situáciu so spomaľujúcim sa dopytom a predpokladom vyššej kapacity v budúcom roku, by investori mali byť pri investovaní do akcií leteckých spoločností selektívnejší. 

Akcie leteckých spoločností napredujú

Didora očakáva výrazný nárast výkonnosti budúci rok po návrate lietadiel Boeing (BA) 737 MAX do prevádzky. Najmä odstavenie lietadiel 737 MAX tento rok poškodilo spôsobilosť leteckého priemyslu. Lietadlá 737 MAX čelia celosvetovému zákazu lietania od polovice marca po dvoch smrteľných nehodách, ktoré sa stali počas piatich mesiacov. 

Southwest Airlines (LUV:NYSE), American Airlines (AAL:NASDAQ) a United Airlines (UAL:NASDAQ) vlastnia dokopy 72 takýchto lietadiel. Podľa správy OAG zo 6. augusta by letecké spoločnosti utrpeli 6,3 milióna strát, ak by lietadlá 737 MAX boli odstavené do októbra. Odborníci v odbore sa domnievajú, že letecké spoločnosti by mohli obnoviť služby začiatkom roku 2020. 

Didora sa preto domnieva, že letecké spoločnosti sa možno budú pravdepodobne snažiť zlepšiť výnosy po návrate lietadla MAX začiatkom budúceho roka. Domnieva sa však, že letecké spoločnosti s lepšou štruktúrou nákladov budú schopné zlepšiť svoje marže napriek náročnému prevádzkovému prostrediu. 

V poznámkach pre klientov Didora uviedol: „Na letecké spoločnosti sa zameriavame stále viac, pretože mnoho našich ukazovateľov dopytu sa spomaľuje v čase, keď sa domáca výkonnosť zvyšuje o takmer +6% v roku 2020 oproti  -4% v roku 2019, keď sa 737 MAX vracia do prevádzky,“ uvádza sa v správe TheStreet. Ďalej uviedol: „Keďže neočakávame zrýchlenie výnosov v tomto prostredí, uprednostňujeme letecké spoločnosti, ktoré majú štruktúru nákladov, aby zvyšovali maržu, napríklad UAL a LUV s hodnotením buy.“

Revízie ratingov Bank of America 

Didora aktualizoval spoločnosť Southwest Airlines (LUV:NYSE) na „nákup“ z „neutrálneho“. Cieľovú cenu zvýšil o 13% na 65 dolárov. Didora si myslí, že spoločnosť Southwest Airlines (LUV:NYSE) bude mať najväčší úžitok, keď obnovia služby lietadiel Boeing 737 MAX. Spoločnosť má v porovnaní s American Airlines (AAL:NASDAQ) atraktívnu štruktúru nákladov. Mierna úroveň dlhu a lepší vzťah so zamestnancami by pomohli spoločnosti Southwest Airlines (LUV:NYSE) rozšíriť svoje marže aj napriek náročnému podnikateľskému prostrediu budúci rok. 

Na rozdiel od toho Didora  znížil rating American Airlines (AAL:NASDAQ) na „neutrálny“ z „kúpiť“. Cieľovú cenu znížil z 38 dolárov na 31 dolárov. Didora uviedol, že hlavnou príčinou zníženia ratingu je vysoká úroveň zadĺženosti spoločnosti a prebiehajúce pracovné spory. Očakáva výrazné zvýšenie nákladov spoločnosti American Airlines (AAL:NASDAQ) v roku 2020. 

Didora okrem American Airlines (AAL:NASDAQ) znížil rating na Spirit Airlines (SAVE:NYSE). V porovnaní s predchádzajúcim ratingom „outperform“ má k akcii „neutrálny“ postoj. Tiež znížil cieľovú cenu na burze z 47 dolárov na 39 dolárov. 

Didora uviedol, že spoločnosť Spirit Airlines (SAVE:NYSE) je podľa TheStreet „najviac ohrozená návratom 737 MAX“. Poukázal na to, že „sieť leteckých spoločností sa prekrýva s LUV (viac ako 75% jej domácej kapacity)“. Preto si Didora myslí, že spoločnosť Spirit Ailines (SAVE:NYSE) bude mať ťažké časy rozširovania či zvyšovania marží počas ďalšieho roka. 

Analytici oslovení spoločnosťou Reuters poskytli zhodné hodnotenie „buy“ na spoločnostiach Southwest Airlines (LUV:NYSE) a American Airlines (AAL:NASDAQ). Priemerná cieľová cena leteckých spoločností Southwest Airlines (LUV:NYSE)  je 60,82 dolárov a American Airlines (AAL:NASDAQ) 37,71 dolárov. Cieľová cena analytikov pre obe akcie znamená návratnosť 11,6% respektíve 37,1%. Analytici majú tiež k dispozícii zhodné odporúčanie „hold“ na spoločnosti Spirit Airlines (SAVE:NYSE) s cieľovou cenou 86 dolárov. Priemerná cieľová cena odráža potenciálny zisk o 25,8% v budúcom roku. 

Medziročný výkon leteckých spoločností

Tento rok zatiaľ nebol úspešný pre väčšinu leteckých spoločností v USA. Celkovo majú letecké spoločnosti nedostatočný výkon na širšom trhu. Obavy zo spomalenia svetového obchodu a neistota v súvislosti s obchodnými rokovaniami medzi USA a Čínou viedli investorov k obozretnosti v súvislosti s perspektívou rastu leteckých spoločností. 

Letecké spoločnosti tiež čelili v tomto roku niekoľkým narušeniam podnikania v dôsledku nepriaznivého počasia, čiastočného odstavenia vlády a protestov v Hongkongu. Globálny zákaz lietania na lietadlách Boeing 737 MAX vzbudil obavy z perspektív rastu rôznych leteckých spoločností. 

Akcie leteckých spoločností boli zasiahnuté minulý týždeň po útoku na ropnú rafinériu v Saudskej Arábii (14. septembra) .Útok rozšíril obavy z nárastu geopolitického napätia a zvýšenia cien pohonných hmôt. Útok dronu zničil takmer 5% dennej celosvetovej produkcie ropy. Budúce ceny ropy sa stále obchodujú o 7% vyššie ako v deň pred ropným útokom v Saudskej Arábii. Keďže palivo predstavuje takmer 25% prevádzkových nákladov leteckých spoločností, vyššie ceny ropy by ovplyvnili marže. 

US Global Jets ETF (JETS), ktorý investuje do nákladných a osobných leteckých spoločností, medziročne vzrástol o 6,1%. ETF má slabší výkon na širšom trhu. Down Jones a S&P 500 vzrástli medziročne o 15,5%, respektíve 19,3%. 

Southwest Airlines (LUV:NYSE)Delta Air Lines (DAL:NYSE) sú jediné dve hlavné americké letecké spoločnosti, ktoré prekonali Down Jones. Southwest Airlines (LUV:NYSE) má medziročnú návratnosť 17,2% , zatiaľ čo spoločnosť Delta Air Lines (DAL:NYSE) má návratnosť 16,3%. Spoločnosť Spirit Airlines (SAVE:NYSE) bola najhorším hráčom. Spoločnosť medziročne klesla o 35,7%. Medzitým akcie American Airlines (AAL:NASDAQ) medziročne klesli o 14,4%.

Zdroj:marketrealist  

Ohodnoť článok

Pridaj komentár