Arnault kúpil značku Tiffany

Akcie Americké akcie Spotrebiteľský sektor

Bernard Arnault kúpil značku Tiffany za rekordných 16,2 miliardy dolárov. A zmení to trh.

Je to zďaleka najväčšia akvizícia v dejinách svetového luxusu. Miliardár Bernard Arnault, štvrtý najbohatší človek sveta, kúpil prostredníctvom svojho luxusného impéria LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) legendárne americké klenotníctvo Tiffany & Co (TIF:NYSE). A nejde len o malý predvianočný nákup. LVMH preberá slávnu šperkársku firmu za 16,2 miliardy dolárov, čo z transakcie predstavuje najvyššií deal v histórii svetového luxusného biznisu. O prevzatí sa špekulovalo už od októbra.

A ide pochopiteľne aj o vôbec najvyšší deal pre Arnaulta, najbohatšieho Európana s imaním vyše 100 miliárd dolárov.

„K značke Tiffany správame obrovský rešpekt aj obdiv. Naším plánom je naďalej rozvíjať tento globálne úspešný klenotnícky dom, ktorý má impozantnú históriu a celosvetovú reputáciu. Je nám cťou pristúpiť k úspešnej budúcnosti Tiffanyho s rovnakým nasadením a odhodlaním, s akým sme pristúpili k rozvoju a budovaniu aj ďalších luxusných značiek, ktoré sú súčasťou našej skupiny “ uviedol v tlačovom vyhlásení po prevzatí Bernard Arnault.

päť ročný graf TIFFANY & Co, zdroj: FINANZEN100

Skúsenosti na to rozhodne má. Tento muž prostredníctvom LVMH ovláda už 79 najluxusnejších módnych, klenotníckych či hodinárskych značiek sveta. Vlastní napríklad značky Dior, Fendi, Givenchy, Kenzo, Louis Vuitton či rad značiek najluxusnejšieho alkoholu sveta, od koňakov Hennessy cez Moët, Ruinart, Dom Pérignon a Krug. Zo šperkárskych značiek mu zatiaľ patrí Chaumette alebo Bulgari.

Lenže ako je známe, Bernard Arnault je rád vo všetkom prvý. A tak si možnosť odkúpiť legendárne americke klenotníctvo, u ktorého rád raňajkuje, obeduje aj večeria doslova celý svet, nenechal ujsť.

Základná cena za firmu so 137 rokov dlhou históriou nakoniec prekonala špekulácie takmer o dve miliardy dolárov, Arnault zaplatil 135 dolárov za akciu.

Hráčov bolo totiž v tejto partii viac. A o Tiffanyho, ktorý vlani vykázal tržby vyše 4,4 miliardy dolárov, stáli všetci. Miliardár François-Henri Pinault, ktorému patrí skupina Kering (vlastniaci už klenotnícke domy Boucheron alebo Pomellato), alebo spoločnosť Richemont juhoafrickej rodiny Rupertových, ktorým patrí okrem iného slávny Cartier. Tiffany by pristál portfóliu každého zo svetových miliardárov.

Najslávnejšia americká klenotnícka značka tak významne posilní pozíciu LVMH na americkom kontinente, ale napríklad aj v stále lukratívnejšej Ázii. Napríklad v Číne je klenotníctvo Tiffany z hľadiska popularity u zákazníkov dlhodobo hodnotené ako jedna z troch najžiadanejších luxusných značiek na trhu, čomu napokon pomohla aj globálne sláva filmu Raňajky u Tiffanyho s Audrey Hepburn v hlavnej úlohe. Tiffany je považovaný za niečo klasické, luxusné, ​​reprezentujúce dlhú tradíciu a špičkové remeslo. A na to počujú zákazníci všade na svete.

Zdroj: Forbes

Ohodnoť článok

Pridaj komentár