Dividendový aristokrat Hormel Foods

Akcie Americké akcie Dividendy Spotrebiteľský sektor

Ako sa hovorí, pomaly ďalej zájdeš. Toto príde na myseľ pri diskusii o dividendových aristokratoch, vybranej skupine 57 spoločností v indexe S&P 500, s nárastom dividend 25 rokov po sebe.

Hormel Foods (HRL:NYSE) je samotná definícia pomalej a stabilnej akcie. Investori síce nechcú zbohatnúť cez noc, pre svojich akcionárov však mnoho rokov neustále budujú bohatstvo.

Hormel skutočne vzrástol v 28 z posledných 32 rokov, čo je rekord, ktorý dokážeme porovnať iba s hŕstkou spoločností S&P 500.

Hormel Foods (HRL:NYSE) pôsobí v stabilnom priemysle a má veľa silných značiek. Odmenila tiež akcionárov 52 po sebe nasledujúcimi rokmi zvyšujúcich sa dividend. Hormel vypláca dividendy už 90 rokov.

Nielen, že je Hormel dividendový aristokrat, ale je aj dividendový kráľ. Dividendoví králi sú tí, ktorí zvýšili svoje dividendy už 50 a viac po sebe nasledujúcich rokov. 

Tento článok je najmä o tom, prečo má Hormel vysoko kvalitný dividendový rastový kapitál a poskytuje určitý pohľad na výhľad rastu a ocenenia spoločnosti. 

Prehľad podnikania

Hormel Foods (HRL:NYSE) vznikol v roku 1891, keď George A. Hormel založil Geo. A. Hormel & Company v Austine, Minnesota.

Spotrebitelia si obľúbili čerstvé produkty z bravčového mäsa Hormel, ktoré boli v tom čase novinkou. V roku 1926 spoločnosť vyrobila prvú konzervovanú šunku na svete.

Hormel od tohto desaťročia rastie a v súčasnosti dosahuje ročný príjem viac ako 10 miliárd dolárov.

Dnes má rozmanité produktové portfólio v niekoľkých kategóriách. Medzi jej hlavné značky patria Skippy, Jennie-O, Spam, Hormel a Dinty Moore. V posledných rokoch pridala ďalšie prírodné produkty na doplnenie svojich spracovaných ponúk, ako sú Justin a Applegate.

Toto je náročný čas pre spoločnosť Hormel, pretože veľký segment spoločnosti Jennie-O je už roky vystavený tlaku. Rekordná produkcia moriek spôsobila výraznú cenovú defláciu a tiež utrpel objem.

Čísla výnosov a prevádzkového zisku spoločnosti Jennie-O sa už niekoľko rokov posunuli nesprávnym smerom z dôvodu rôznych faktorov. Po veľmi slabom období v rokoch 2017 a 2018 zaznamenala spoločnosť Jennie-O svoje výnosy, objem a zisk zo segmentu po celý rok bez zmeny.

Kým celkový objem a tržby boli stabilné, zlepšené výsledky v predaji potravín a komoditách boli kompenzované poklesom v maloobchode. Spoločnosť zaznamenala úspech so surovými a varenými vykostenými prsiami, tieto zisky kompenzuje pokračujúci pokles v maloobchodnej mletej morke.

Nižšie predajné, všeobecné a administratívne náklady však pomohli vyrovnať túto slabosť a udržať zisk segmentu medziročne na rovnakej úrovni.

Dobrou správou je, že iné kategórie pomohli vykompenzovať slabý výkon v produktoch z moriek. V segmente chladených potravín došlo k nárastu objemu o 1%, zatiaľ čo čistý predaj klesol o 2%, zisky segmentu však v prvom štvrťroku vzrástli o 3%.

Na raste predaja sa podieľala spoločnosť Hormel Deli Solutions, ako aj sila od ostatných značiek mäsa a maloobchodu. Zisk segmentu sa zvýšil, pretože vyššie objemy a marže príspevkov pomohli vyrovnať vyššie náklady na dopravu a prevádzku.

Segment potravinárskych výrobkov bol vedený salsami a omáčkami Herdez, omáčkami Wholly Guacamole a výrobkami SPAM. Celkovo sa objem zvýšil o 3%, ale čisté tržby vzrástli iba o 1%, zatiaľ čo prevádzkový zisk klesol o 2%.

Poklesy vo výrobe si vybrali svoju daň, zatiaľ čo prevádzkové zisky poklesli v dôsledku jednorazových výhod, ktoré existovali v roku 2018 a ktoré sa neobnovili v roku 2019. Po ich úpravách sa však v prvom štvrťroku darilo segmentu s potravinami.

Napriek dlhotrvajúcemu zhoršeniu segmentu Jennie-O sme presvedčení, že Hormelov dlhodobý rastový potenciál zostáva nedotknutý. Manažment zopakoval usmernenie pre fiškálny rok 2019 po správe za prvý kvartál, čo znamená, že nasledujúce tri štvrtiny budú silnejšie ako prvý kvartál. Znovu potvrdený rozsah výnosov na akciu od 1,77 do 1,91 dolára, ponecháva odhad 1,84 dolára nezmenený.

Po ukončení prvého štvrťroka 2019 Hormel oznámil, že predal podnik CytoSport spoločnosti Pepsico za 465 miliónov dolárov. Značka, ktorá vyrába bielkovinové prášky a nápoje Muscle Milk, nevyhovovala Hormelovým dlhodobým plánom.

Táto dohoda spôsobila, že Hormel odovzdá ročný príjem 300 miliónov dolárov, predajnú cenu však považujeme za priaznivú. Hormel môže výnosy použiť na odkúpenie akcií, získanie budúceho rastu alebo splatenie dlhu.

Perspektívy rastu

Hormel Foods (HRL:NYSE) má nesmierne pôsobivú históriu vytvárania konzistentného rastu z roka na rok, bez ohľadu na širšiu hospodársku klímu.

V skutočnosti spoločnosť zvýšila zisk v 28 z posledných 32 rokov, čo je rekord, ktorý dosiahlo iba sedem spoločností v indexe S&P 500.

Vyhliadky Hormel Foods (HRL:NYSE) na rast závisia od niekoľkých rôznych pák, ktoré môže v nadchádzajúcich rokoch pritiahnuť. Organický rast vidíme ako malú, ale zmysluplnú premennú v perspektíve rastu spoločnosti, pretože sa zdá, že Jennie-O sa stabilizovala.

Je to dôležité, pretože v posledných rokoch tento segment kompenzoval všetky zisky, ktoré sa zaznamenali v iných segmentoch, takže ak sa Jennie-O stabilizuje a nakoniec porastie, mohli by sme zaznamenať nízku jednocifernú návratnosť z organického rastu.

ročný graf Hormel Foods, zdroj: GOOGLE

Spoločnosť v priebehu rokov uskutočnila mnoho akvizícií a odpredajov, keď pokračuje v presúvaní mixu, aby splnila svoje rastové ciele.

Odpredaj CytoSportu je najnovším príkladom toho, že spoločnosť opúšťa svoju podnikateľskú činnosť, o ktorej nemá pocit, že spĺňa dlhodobé ciele a použije dostatok prostriedkov na niečo iné.

Hranice sú pre Hormel Foods (HRL:NYSE) žolíkom, pretože potravinársky podnik je na tomto fronte notoricky nestály. Hormel videl, ako sa jeho marže pohybujú mnoho rokov a neočakávame, že sa to zmení.

Manažment sa však zaviazal, že dostane určitú časť tejto variability pod kontrolu a že marže sa stanú zdrojom rastu výnosov, a nie faktorom, ktorý sa spoločnosť musí snažiť vyrovnať s väčším rastom tržieb.

Zisky segmentov boli v prvom štvrťroku opäť do značnej miery zmiešané, pričom niektoré z nich určite súvisia s cenami komodít, ale inflácia za prepravu tovaru Hormelu v posledných sledovaných obdobiach tiež ublížila.

Dôležité je, že odhad dlhodobého rastu (5% ročne) nevyžaduje, aby Hormel videl rozširovanie marží – ráta sa s rastom predaja, ktorý zabezpečí v podstate celý budúci rast spoločnosti.

Hormel Foods (HRL:NYSE) sa zaviazal rozvíjať svoju kombináciu tak, aby bola širšia ako v súčasnosti, pričom vychádza zo sily svojho podnikania v oblasti potravín, rozširuje sa na medzinárodnej úrovni s cieľom zvýšiť diverzifikáciu, zbaviť sa vedľajších aktív a nakoniec modernizovať svoj dodávateľský reťazec.

Všetky tieto veci by mali podporovať rast výnosov pri raste tržieb a marží, preto je normálne, že odhad ročného rastu 5% je celkom primeraný.

Konkurenčné výhody a výkon pri recesii

Hormel Foods (HRL:NYSE) má množstvo prevádzkových výhod. Po prvé, pôsobí v mnohých potravinárskych podnikoch, ktoré sú veľmi stabilné. Každý musí jesť, čo spoločnosti poskytuje určitú úroveň dopytu a to aj počas recesií.

Okrem toho sú produkty spoločnosti Hormel cenovo dostupné pre každého, takže počas ťažkých ekonomických období by sa mala prejaviť stabilita.

Okrem toho má Hormel mnoho silných značiek, ktoré spoločnosti dávajú silu pri určovaní cien. Vo všetkých, Hormel má značky s pozíciou # 1 alebo # 2 vo viac ako 35 kategóriách produktov.

Jeho populárne výrobky sťažujú konkurenčným potravinárskym spoločnostiam získať podiel na trhu. V skutočnosti bol Hormel roky v tejto závideniahodnej vedúcej pozícii, takže je to určite trvalá výhoda.

Konkurenčné výhody spoločnosti Hormel poskytujú spoločnosti obchodný model odolný voči recesii. Zisky Hormelu na akciu počas recesie sú nižšie:

  • zisk na akciu za rok 2007 vo výške 0,54 dolárov
  • zisk na akciu za rok 2008 vo výške 0,52 dolárov (pokles o 3,7%)
  • zisk za akciu za rok 2009 vo výške 0,63 dolárov (nárast o 21%)
  • zisk za akciu za rok 2010 vo výške 0,76 dolárov (nárast o 21%)

Ako vidíte, v roku 2008 Hormel zaznamenal mierny pokles zárobkov, potom nazbieral dva po sebe nasledujúce roky rast o 20% +. Očakáva sa, že Hormel bude veľmi dobre fungovať vždy, keď nastane ďalšia recesia.

Oceňovanie a očakávané výnosy

Hormel Foods (HRL:NYSE) očakáva, že za fiškálny rok 2019 bude zisk na akciu 1,77 až 1,91 dolárov. Spoločnosť sa v momente orientácie na zisk obchoduje s pomerom ceny k výnosom 23,3. Je to výrazne nad 10-ročným priemerným pomerom ceny a zisku spoločnosti Hormel, ktorý tiež môžeme vidieť ako reálnu hodnotu.

V dôsledku toho sa zdá, že Hormel je značne nadhodnotený. Akcie obchodujú nad svoju reálnu hodnotu a rast výnosov sa v posledných rokoch spomalil, čo nie je priaznivá kombinácia.

Aj keď je nepravdepodobné, že by akcie vykázali vyšší koeficient ocenenia, stále môžu vytvárať mierne pozitívne výnosy z rastu výnosov a dividend.

V nasledujúcich rokoch vidíme celkové výnosy iba 2% ročne, ktoré pozostávajú zo súčasného 2%-ného výnosu, 5%-ného rastu výnosov a kompenzácie 5% z ocenenia.

Dividenda spoločnosti je veľmi bezpečná a takmer určite bude naďalej rásť mnoho rokov, ale vzhľadom na to, že výnos je zhruba v súlade so širším trhom a že ocenenie je také vysoké, analytici hodnotia Hormel ako „sell“.

Boli by sme schopní upgradovať Hormel na „hold“ alebo „buy“, ak by ocenenie nebolo také vysoké, ale kým sa tak nestane, odporúčame investorom vyhýbať sa spoločnosti.

Záver

Hormel Foods (HRL:NYSE) vyplatil 361 po sebe idúcich štvrťročných dividend bez prerušenia. Zanecháva jednu z najdlhších stôp zvyšovania dividend na trhu a je to dividendový kráľ.

Akcie spotrebného tovaru, najmä potravinárske spoločnosti so silnými značkami, majú stabilný dopyt a cenovú silu. Investori, ktorí hľadajú stabilitu a konzistentný rast dividend, by sa mali pozrieť na Hormel bližšie.

Akcie sú však nadhodnotené, čo znamená, že v priebehu nasledujúcich piatich rokov budú investori pravdepodobne dividendu dostávať, ale nič iné. Výsledkom je, že nadhodnotenie znamená, že cena akcií je v súčasnosti príliš vysoká.

Zdroj: suredividend

Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.

Ohodnoť článok

Pridaj komentár