Dividendoví aristokrati – Walgreens Boots Alliance (WBA:NASDAQ)

Americké akcie Dividendy Reality Spotrebiteľský sektor Zdravotníctvo

Dividendy Walgreens

(posledná aktualizácia 27.9.2019)

Dividenda spoločnosti Walgreens Boots Alliance (WBA:NASDAQ) sa vypláca nepretržite od roku 1972 a zvyšuje sa už 43 po sebe nasledujúcich rokov a teda sa spoločnosť klasifikuje ako dividendový aristokrat. 

Ekonomický profil

Price: 52.84 dolárov
Dividend Yield: 3.5%
Current Dividend Annualized: 1.832 dolárov

Normalized Diluted Earnings Per Share (TTM): 5.10
Cash Flow From Operation (CFO) Per Share (TTM): 6.40 dolárov
Free Cash Flow Per Share (TTM): 4.67 dolárov

EV to EBIT (TTM): 12.2
EV to EBITDA (TTM):  8.9 EV to CFO (TTM):  10.3 Free Cash Flow Yield (TTM):  8.5% 
Operating Cash Flow Yield (TTM):  10.6% 
Price to Sales Ratio (TTM): 0.4
Price to Book Value (TTM): 2.0
Price to Earnings Ratio (P/E) (TTM): 11
PE 10: 17

Gross Profit (TTM): 30 420 miliónov dolárov
Total Assets: 68 590 miliónov dolárov
Gross Profitability Ratio = Gross Profit / Total Assets: 44%
Cash Return On Invested Capital (CROIC)(TTM): 10%
Return on Invested Capital (ROIC)(TTM): 11%
Profit Margin (TTM): 4%
Piotroski F-Score (TTM):   3 

Net Financial Debt: 16 770 miliónov dolárov
Market Capitalization: 49 370 miliónov dolárov
Net Financial Debt / Total Assets: 34% 

Net Financial Debt to EBITDA (TTM): 217%
Dividend Payout Ratio (TTM): 35%
Cash Dividend Payout Ratio (TTM): 35%

Posledná správa o hospodárskom výseldku: 27. 6. 2019
Najbližšia správa o hospodárskom výsledku: 10.11.2019

ročný graf WALGREENS BOOTH ALLIANCE, zdroj: FINANZEN100

Profil firmy 

Sektor: defenzívny spotrebiteľský 
Priemysel: farmaceutický 

Walgreens Boots Alliance (WBA:NASDAQ) prevádzkuje viac ako 15 000 pobočiek v 50 štátoch a v 25 krajinách. Hlavné lokácie sú predovšetkým v okolí lekární, ktoré sú umiestnené na miestach s vysokou premávkou. V súčasnosti má spoločnosť najväčší podiel na trhu maloobchodných lekární (okolo 20%, bez daní), čo poskytuje významné výhody z hľadiska nákladov a rozsahu. 

Ročne spoločnosť generuje tržby vyše 140 miliárd dolárov, ktoré pozostávajú z maloobchodných lekární v USA (približne 75%), medzinárodných lekární (približne 10%) a veľkoobchodov s farmaceutickými výrobkami (približne 20%).

WBA vytvorila strategické partnerstvá s cieľom ponúkať dodatočné služby na zvyšovanie priemerného zárobku na zákazníka a má majetkové účasti v AmerisourceBergen (26%) a Sinopharm Holding Guoda Drugstores Co, Ltd (40%).

Analýza

Silné stránky

Walgreens Boots Alliance (WBA:NASDAQ) má minimálne dve dôležité konkurenčné výhody. Po prvé, vďaka svojej veľkosti majú obrovské úspory vďaka ich veľkosti. Akvizície a fúzie priniesli významné synergie nákladov. Desaťročná dohoda o distribúcii farmaceutických výrobkov medzi Walgreensom a AmerisourceBergen by mala iba potvrdiť tieto výhody.

Druhou dôležitou konkurenčnou výhodou sú strategické aktíva, čo sú hlavne nehnuteľnosti, ktoré Walgreens vlastní v Spojených štátoch. Walgreens má veľkú väčšinu Američanov žijúcich v okruhu niekoľkých kilometrov od jednej z ich lekární.

Dlhodobý výhľad na zvýšené užívanie liekov na predpis je takmer istý. Starnúce populácie, nové objavy v oblasti liečiv a zvyšujúce sa pokrytie zdravotnou starostlivosťou naznačujú, že v dohľadnej dobe bude dopyt rásť.

Slabé stránky 

Maloobchodné lekárne sa skonsolidovali, pretože sú vysoko konkurencieschopné. Walgreens a jeho konkurenti väčšinou súťažia o cenu a dostupnosť predajní. Okrem toho, približne jedna tretina ziskov pochádza z farmaceutických výrobkov, ktoré tiež smerujú do konkurenčnejšieho prostredia.

Príležitosti 

Veľkosť spoločnosti Walgreens umožňuje dosiahnuť efektívnosť distribúcie a náklady, ktoré nemôžu dosiahnuť menší maloobchodníci. Je to dôležité v konkurenčnom prostredí. To znamená, že WBA sa bude pravdepodobne naďalej rozširovať prostredníctvom strategických partnerstiev (t. j. AmerisourceBergen), akvizícií (t. j. Rite-Aid) a fúzií (t. j. Boots Alliance).

Negatíva

Spoločnosť čelí štyrom hlavným hrozbám: 

1) Pharmacy Benefits Managers (PBM’s)- zákazníci s obrovskou cenovou silou. To môže mať za následok extrémne nízke marže
2) Nefarmakologické výrobky sa stretávajú so zvýšenou konkurenciou zo strany rôznych maloobchodníkov a veľkoodberateľov produktov
3) Zmeny v programoch Medicare, Medicaid a Obamacare prinášajú neistotu. 
4) Distribúcia od Amazonu.

Zdroj: dividendvaluebuilder

Ohodnoť článok

Pridaj komentár