Káva už len cez aplikáciu. Starbucks (SBUX:NASDAQ) bude v New Yorku experimentovať

Akcie Americké akcie všetky články

Kaviarenský reťazec Starbucks (SBUX:NASADQ) začínal v roku 1971 s klasickým modelom kaviarní, kde si zákazník osobne objednáva vnútri na bare. Potom prišli drive-thru pobočky, kde sa objednávalo priamo z auta. Nasledovala mobilná aplikácia, pomocou ktorej si môžete objednať kávu vopred a potom si ju len vyzdvihnúť. Teraz ale Starbucks prichádza s niečím úplne novým: s konceptom Starbucks Pickup. Ten otvorí v priestoroch newyorskej stanice Penn Station, kadiaľ denne prejde viac ako pol milióna ľudí.

„Nepodobá sa žiadnemu Starbucks (SBUX:NASADQ), ktorý ste kedy videli. Je to miesto úplne vyhradené mobilným objednávkam, bez akýchkoľvek prekážok medzi zákazníkom a jeho kávou, „opisuje nový koncept spoločnosť. Reťazec zároveň o pobočke hovorí ako o zjednodušenom obchodnom zážitku pre členov klubu Starbucks Reward, ktorí si objednajú aj zaplatia cez aplikáciu.

ročný graf STARBUCKS, zdroj: FINANZEN100

Televízia CNN však upozornila, že koncept podobný Starbucks Pickup už funguje pre zákazníkov v Pekingu pod názvom Starbucks Now. Rovnako ako plánovaná pobočka v New Yorku aj Starbucks Now funguje na základe mobilných objednávok.

Zatiaľ ešte nie je jasné, kedy sa nová pobočka otvorí, už teraz sa ale na stránkach spoločnosti môžete dočítať, ako presne bude fungovať. Stačí si otvoriť aplikáciu Starbucks, ako miesto vyzdvihnutie vybrať Penn Station a objednať si. Až zákazník dorazí na miesto, na tabuli objednávok si nájde tú svoju a môže si nápoj vyzdvihnúť.

Koncept Starbucks Pickup prináša nový rozmer. Bude závisieť na osobnom pešom vyzdvihnutí, čo znamená, že sa najlepšie uplatní na zastávkach, v mestských centrách, administratívnych budovách alebo vysokoškolských mestečkách.

V poslednej dobe sa Starbucks (SBUX:NASADQ) snaží rozšíriť portfólio svojich pobočiek, od veľkých kaviarní, kde hostia môžu pracovať alebo sa zísť na pracovnej schôdzke, až po výdajné okienka drive-thru na miestach s veľkou dopravnou vyťaženosťou. Starbucks koketuje aj s možnosťou donášky. Služba, ktorú si obľúbili hlavne zákazníci v Číne a v ďalších ázijských krajinách, sa ale v Spojených štátoch zatiaľ veľmi neosvedčila.

Zdroj: Forbes

Ohodnoť článok

Pridaj komentár