Kolová vojna: PepsiCo (PEP:NASDAQ) a Coca-Cola (KO:NYSE)

Akcie Americké akcie Dividendy Spotrebiteľský sektor

PepsiCo (PEP:NASDAQ) je jednou z najväčších potravinárskych a nápojových spoločností na svete. Vo svojej dlhej histórii spoločnosť ponúkala oveľa širšiu škálu produktov ako len Pepsi Colu, ktorá bola prvýkrát predstavená až v roku 1893 (keď bola táto sóda ešte nazývaná „Brad’s drink“). V tom čase farmaceuti v lekárňach nápoj brali ako zdravý energetický nápoj. Program „Delicious and Healthful“ bol jednou z prvých veľkých reklamných propagácií spoločnosti Pepsi na začiatku 20. rokov 20. storočia, pretože mala pomáhať aj pri trávení.

Viac ako 125 rokov od vytvorenia prvého produktu zákazníci stále milujú ponuky Pepsi, ako sú Frito Lays a ďalšie populárne sódy, pretože nápojový gigant oznámil silné výsledky za tretí štvrťrok. Zisk na akciu bol vykázaný na 1,56 dolárov za akciu, čo presahuje odhady 1,51 dolárov, zatiaľ čo príjmy dosiahli 254 miliónov dolárov nad prognózami. To viedlo k tomu, že cena akcií dobre reagovala so 4% -nou rally. PepsiCo (PEP:NASDAQ) má v priemere od roku 2000 iba + 0,31% celodennej zmeny v reakcii na príjmy. V skutočnosti by to bola v posledných 19 rokoch šiesta najlepšia jednodňová reakcia PepsiCo (PEP:NASDAQ) na štvrťročné príjmy. Uprostred nedávneho poklesu trhu akcia klesla pod 134 dolárov. Akcie sa však obrátili a obraz je oveľa vzostupnejší, keď akcie dosiahli nové 52-týždňové maximá.

ročný graf PEPSI CO, zdroj: FINANZEN100

PepsiCo (PEP:NASDAQ) má aj atraktívnu dividendu. V súčasnosti dosahuje výnos 2,75%, čo je vyšší výnos ako výnos širšieho trhu (tesne pod 2%). PepsiCo (PEP:NASDAQ) je členom indexu „dividendových aristokratov“ spoločnosti S&P, ktorý pozostáva z akcií, ktoré zvýšili svoje dividendy po dobu najmenej 25 po sebe nasledujúcich rokov. V prípade spoločnosti PepsiCo (PEP:NASDAQ) teraz spoločnosť zvýšila svoju dividendu za 46 po sebe nasledujúcich rokov, pričom posledný nárast bol vyplatený v júni. Zatiaľ čo pomer výplaty pre PepsiCo (PEP:NASDAQ) je na vyššej priečke, medzi ostatnými aristokratmi v oblasti dividend (na úrovni 63,89%), sa jej tento pomer príliš netýka, pretože spoločnosť má nejaký pilier, aby mohla vyplácať túto dividendu. Avšak medzi ostatnými akciami v potravinárskom, nápojovom a tabakovom priemysle je dividenda spoločnosti len o niečo menšia ako priemerný výnos skupiny (3%).

ročný graf COCA COLA, zdroj: FINANZEN100

PepsiCo úzko nadväzuje na jedného zo svojich najstarších a najväčších konkurentov Coca-Cola (KO:NYSE). Rovnako ako širšia spotrebiteľská skupina má Coca-Cola vyšší výnos ako PepsiCo, ale len mierne – 2,97%. Coca-Cola má však aj menej atraktívny pomer výplaty dividend (65,5%). Obidve akcie majú pomer P/E približne okolo 25. Zatiaľ čo Coca-Cola sa pohybuje na silnom výnose (vyššie o 1,5%) od PepsiCo, nedávny prudký pokles Coca-Cola prerušil niekoľko mesiacov rastúcu líniu, z ktorej sa na rozdiel od PepsiCo, ešte nezotavil.

Zdroj: bespokepremium

Ohodnoť článok

Pridaj komentár