Hlavný konkurenti spoločnosti Procter & Gamble?

Akcie Americké akcie Dividendy Spotrebiteľský sektor

Procter & Gamble (PG:NYSE) je nadnárodná spoločnosť v oblasti spotrebného tovaru, ktorá bola založená v roku 1837. Spoločnosť má trhovú kapitalizáciu vo výške 247 miliárd dolárov k 28. februáru 2019 s celkovým výnosom 66,8 miliárd dolárov za svoj fiškálny rok 2018 (mierne zvýšenie oproti roku 2017, keď tržby boli v hodnote 65 dolárov). Spoločnosť má ústredie v Cincinnati v štáte Ohio a zamestnáva viac ako 95 000 pracovníkov po celom svete.

Spoločnosť vyplatila akcionárom dividendu počas 128 po sebe nasledujúcich rokov, pričom ju zvyšovala v každom z posledných 62 rokov.

Spoločnosť má okolo svojich produktových radov päť obchodných segmentov: deti, ženy, starostlivosť o rodinu; krása; starostlivosť o textílie a domácnosť; starostlivosť a zdravotná starostlivosť. Je známa pre mnoho populárnych značiek pre domácnosť: 

  • Always – menštruačné hygienické výrobky
  • Ariel – pracie prostriedky
  • The Art of Shaving
  • Papierové utierky Bounty (predávané v USA a Kanade)
  • Charmin – toaletné potreby a vlhké utierky
  • Crest – zubná pasta 
  • Avivážne a sušiace listy
  • Febreze – odstraňovač zápachu
  • rôzne pracie prostriedky, tekuté zmäkčovače tkanín, listy sušičky a prípravky na umývanie riadu
  • Gillette – žiletky na holenie, holiace mydlá, krémy na holenie, sprchovacie gély, šampóny, dezodoranty a antiperspiranty
  • Head & Shoulders
  • Olay – osobné a kozmetické výrobky
  • Oral-B- medzizubné výrobky 
  • Pampers & Pampers Kandoo – jednorazové plienky a vlhké utierky
  • Pantene – výrobky na starostlivosť o vlasy
  • SK-II – kozmetické výrobky
foto zdroj: russiabusinesstoday.com

Kto sú hlavnými konkurentmi spoločnosti P&G?

Vo výrobkoch starostlivosti o krásu je Avon hlavným konkurentom spoločnosti Procter & Gamble. Okrem Avonu medzi konkurentov patria aj Colgate-Palmolive (NYSE: CL), Estee Lauder (NYSE: EL), Revlon (NYSE: REV), Coty (NASDAQ: COTY), Elizabeth Arden ( NASDAQ: RDEN), Inter Parfums Inc (NASDAQ: IPAR) a Unilever.

Podľa výročnej správy spoločnosti za rok 2018 tento segment starostlivosti o krásu predstavoval 19% čistého predaja spoločnosti Procter & Gamble.

V segmente starostlivosti je značka Gillette dominantným hráčom na trhu. Bic je hlavným konkurentom s veľkým medzinárodným zastúpením. Niektoré nedávne startupy v “holiacej oblasti”, ako napríklad Dollar Shave Club (teraz vo vlastníctve Unileveru), Harry a Billie, sú tiež konkurenciou a vyústilo to aj do niekoľkých súdnych sporov týkajúcich sa patentov, ktoré má P&G. Tento segment predstavoval 10% čistého predaja spoločnosti Procter & Gamble.

V segmente zdravotnej starostlivosti medzi hlavných konkurentov patria CCA Industries, Colgate-Palmolive, Church and Dwight Co. (NYSE: CHD), Ecolab (NYSE: ECL), Stepan Company (NYSE: SCL) a United Guardian (NYSE: UG). Tento segment predstavoval 12% čistého predaja.

V segmente textilnej starostlivosti a starostlivosti o domácnosť patria medzi hlavných konkurentov Colgate-Palmolive, Unilever (NYSE: UL) a Church and Dwight Co..

V segmente starostlivosti o deti, ženy a rodiny patria medzi hlavných konkurentov Colgate-Palmolive, Unilever a Church and Dwight Co. Tento segment predstavoval 27% čistého predaja spoločnosti Procter & Gamble.

Globálne trhy a hospodárska súťaž

Procter & Gamble (PG:NYSE) tiež konkuruje nespočetným menším spoločnostiam v medzinárodných segmentoch, v ktorých vykazuje príjmy.

ročný graf PROCTER & GAMBLE, zdroj: GOOGLE

Procter & Gamble (PG:NYSE) získava takmer 45% svojich príjmov zo Severnej Ameriky a asi 24% z Európy. Takmer 65% jej celkových príjmov pochádza z rozvinutých trhov. Naopak, konkurenčná spoločnosť Unilever vykazuje takmer 58% svojich príjmov pochádzajúcich z rozvíjajúcich sa trhov a 43% pochádzajúcich z už rozvinutých trhov. To je najdôležitejší problém spoločnosti P&G, že je sústredený na pomaly rastúcich trhoch.

Zdroj: investopedia

Ohodnoť článok

Pridaj komentár