Najlepšie kozmetické akcie pre prvý kvartál 2020 4/5 (1)

Akcie Americké akcie Dividendy Spotrebiteľský sektor

Kozmetický priemysel vyrába kozmetické výrobky pre spotrebiteľov – ako sú líčidlá, pleťové vody, šampóny, parfémy, farby na vlasy a doplnky a aplikátory pre tieto a podobné výrobky. Medzi spoločnosti v kozmetickom priemysle patria napríklad Revlon, Inc. (REV) a Inter Parfums, Inc. (IPAR). Aj keď pre kozmetický priemysel neexistujú žiadne priame referenčné hodnoty, tieto a ďalšie kozmetické akcie sa nachádzajú v rámci slobodného spotrebiteľského odvetvia. Výber v spotrebiteľskom sektore v SPDR ETF (XLY) je preto primeraným meradlom. V koncoročnom 12-mesačnom období XLY zaznamenal zmenu ceny o 21,2%, čo bolo o niečo slabšie ako výsledky S&P, ktorý sa vyšplhal o 26,6%. Všetky údaje sú k 9. januáru 2020.

Tu sú tri najlepšie kozmetické akcie s najlepšou hodnotou, najrýchlejším rastom zárobkov a najvyššou dynamikou.

Kozmetické akcie s najlepšou hodnotou

Jedná sa o kozmetické akcie s najnižším pomerom ceny a zisku za posledných 12 mesiacov (P/E). Zisky sa môžu akcionárom vrátiť vo forme dividend a spätného odkúpenia, nízky pomer P/E znamená, že za každý vygenerovaný dolár zisku platíte menej.

ročný graf Ulta Beauty Inc, zdroj: GOOGLE

Ulta Beauty Inc (ULTA:NASDAQ): Ulta Beauty je maloobchodný predajca, ktorý ponúka kozmetiku, parfumy, výrobky na starostlivosť o pleť a vlasy a služby salónu. Spolu s vlastnou značkou predáva okolo 20 000 výrobkov od viac ako 500 iných značiek vo všetkých kategóriách vrátane línie Kylie Jenner – Kylie.

ročný graf Kao Corp, zdroj: GOOGLE

Kao Corp (4452:TYO): Japonský výrobca Kao sa zameriava nielen na kozmetické výrobky, ale aj na celý rad ďalších domácich a chemických výrobkov. Za deväťmesačné obdobie, spoločnosť Kao vykázala medziročný nárast čistých peňažných tokov z prevádzkových činností o 39,5%.

ročný graf KOSE Corp, zdroj: GOOGLE

KOSE Corp (4922:TYO): KOSE je japonská firma, ktorá vyrába, predáva a vyváža rôzne kozmetické výrobky vrátane výrobkov súvisiacich so starostlivosťou o pleť, starostlivosť o vlasy a make-up. Výrobky KOSE sa predávajú predovšetkým na ázijských trhoch. Spoločnosť vo svojej správe za tretí štvrťrok 2019 uviedla, že tržby medziročne vzrástli o 9,8%.

Najrýchlejšie rastúce akcie kozmetiky

Jedná sa o kozmetické akcie s najvyšším medziročným rastom zisku na akciu (EPS) za posledný štvrťrok. Rastúce zisky ukazujú, že podnikanie spoločnosti rastie a generuje viac peňazí, ktoré môže reinvestovať alebo vrátiť akcionárom

ročný graf e.l.f. Beauty Inc, zdroj: GOOGLE

e.l.f. Beauty Inc (ELF:NYSE): e.l.f. Beauty predáva výrobky na líčenie. Medzi najobľúbenejšie línie spoločnosti patria očné linky, rúže a výrobky na starostlivosť o pery. Za posledný štvrťrok firmy sa čisté tržby medziročne zvýšili o 6% na 67,6 milióna dolárov.

ročný graf Shiseido Co. Ltd, zdroj: GOOGLE

Shiseido Co. Ltd (4911:TYO): Shiseido Co. je japonský výrobca kozmetických a toaletných výrobkov. Okrem výrobkov na líčenie a starostlivosť o pleť spoločnosť vyrába aj liečivá, chemické výrobky a ďalšie.

Kozmetické akcie s najvyššou hybnosťou

Jedná sa o kozmetické akcie, ktoré zaznamenali najvyššiu zmenu ceny za posledných 12 mesiacov.

ročný graf Avon Products Inc, zdroj: GOOGLE

Avon Products Inc (AVON:LON): Avon Products, výrobca kozmetických výrobkov, predáva rôzne vône, líčidlá a doplnky. Spoločnosť predáva aj domáce výrobky. K 3. januáru 2020 už akcie spoločnosti Avon neobchodujú na burze v New Yorku v dôsledku akvizície spoločnosti spoločnosťou Natura & Co Holding SA.

ročný graf The Estée Lauder Companies Inc, zdroj: GOOGLE

The Estée Lauder Companies Inc (EL:NYSE): Tvorca starostlivosti o krásu Estee Lauder je známa svojimi výrobkami pre starostlivosť o pleť, make-up, starostlivosť o vlasy a vône. Spoločnosť priniesla čistý obrat 3,9 miliardy dolárov, medziročne o 11% viac.

Zdroj: investopedia

Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.

Ohodnoť článok

Pridaj komentár