Vyberáme pre vás – defenzívne anticyklické akcie

Akcie Dividendy Európske akcie Reality Spotrebiteľský sektor

Klepierre (LI:EPA)

6,9% dividendový výnos

Klepierre (ISIN: FR0000121964 – symbol: LI – mena: EUR) má pomer ceny a zisku 11. U realitných akcií nepoužívame pomer ceny a výnosov, pretože odpisy nehnuteľností neodrážajú správne skutočné náklady. Beta Klepierre je 0,80, čo jasne ukazuje obrannú povahu. Dividenda je vysoká: 6,91%.

ročný graf KLEPIERRE, zdroj: FINANZEN100

Vysoká dividenda je koniec koncov charakteristická pre oblasť nehnuteľností. Realitné spoločností často financujú svoje nehnuteľnosti dlhmy. To platí aj pre spoločnosť Klepierre, pričom dlhy sú zhruba rovnaké ako trhová hodnota.

Spoločnosť je však pomerne stabilná, čo sa odráža aj v úverovom ratingu A. Náklady na pôžičky sú tiež veľmi nízke: 1,5%, čo zaisťuje dobrú návratnosť investície. Zadlženie je v porovnaní s konkurenciou tiež nízke. To znamená, že v čase krízy môže Klepierre vykonávať inteligentné akvizície a nemusí predávať majetok.

Maloobchodné nehnuteľnosti prirodzene trpia online konkurenciou a podliehajú hospodárskym cyklom.

Unilever (ULVR:LON)

2,9% dividendový výnos

Unilever (ISIN: NL0000009355 – symbol: UNA – mena: EUR) je praktický symbol defenzívnej akcie. Pomer cena / zisk s hodnotou 23 je solídny. Beta 0,74 ukazuje, že Unilever skutočne sleduje zmätky na trhu s pokojnou hlavou. Dividenda 2,92% je spoľahlivá, ale kvôli vyššej cene prudko poklesla.

Unilever prevádza 89% zisku na voľne disponibilnú hotovosť. Súvaha je silná, ale nedávno oslabená. To možno vidieť na skutočnosti, že dlh vzrástol na 5,1 násobok voľného peňažného toku a 19,4% trhovej hodnoty.

ročný graf UNILEVER, zdroj: FINANZEN100

Obchodný model Unilever je odolný proti recesii. Výdavky na jedlo nie sú cyklické. Rast internetu viedol k vzniku nových špecializovaných značiek, ktoré kradnú trhový podiel tradičným značkám, na ktoré sa zameriava práve Unilever. Tieto trendy sú čiastočne kompenzované silnými pozíciami na rozvíjajúcich sa trhoch, ako je napr. India.

Unilever má silné ocenenie ale aj rastúcu konkurenciu zo strany nových značiek. Producenti potravín často dosahujú vysokých obranných charakteristík. Vznik nových značiek však predstavuje nebezpečenstvo, ktoré by investori nemali podceňovať.

zdroj: lynxbroker

Ohodnoť článok

Pridaj komentár