Vyberáme pre vás – pivné akcie

Akcie Americké akcie Dividendy Spotrebiteľský sektor

Pivné akcie, rovnako ako nápojové, majú niekoľko rôznych podôb. Spoločnosti, ktoré sa zaoberajú výrobou piva, ponúkajú priamu expozíciu prostredníctvom výroby a distribúcie piva, zatiaľ čo spoločnosti v priľahlých odvetviach ponúkajú nepriamu expozíciu prostredníctvom akciových podielov v pivných spoločnostiach. Pivný priemysel je atraktívny pre dlhodobé dividendové investorov. Pivné spoločnosti sa tešia ohromnej odolnosti voči kríze a stálym ziskom, ktoré sa z veľkej časti používajú na výplatu dividend akcionárom.

Spoločnosť Constellation Brands (STZ:NYSE) bola založená v roku 1945 a rozrástla sa na celosvetového obra s alkoholickými nápojmi, ktorý vyrába a distribuuje cez 100 značiek piva, vína a liehovín, vrátane Corona, Modelo Especial, Modelo Negra, Pacifico, Ballast Point, Funky Budha Brewery, Robert Mondavi, Clos du Bois, Kim Crawford, Mark West, Black Box, svedkovi Vodka, Casa Noble Tequila a High West Whisky. Spoločnosť má tiež podiel v „konopnej“ spoločnosti Canopy Growth (WEED:TSE).

Výsledky hospodárenia za 1. štvrťrok za obdobie končiace 31. mája 2019 zahŕňali celkové tržby vo výške 2,097 miliardy dolárov (medziročný rast o 2%), medziročný rast v predaji piva o 7,4%, ročný medziročný zisk na akciu 2,21 dolárov a aktualizované odhady pre fiškálny rok 2020, v ktorých bol stred odhadu očakávaného zisku na akciu zvýšený o 0,15 dolárov na 8,80 dolárov. Očakáva sa, že obchod s pivom (70% z celkových tržieb) porastie, zatiaľ čo víno aj liehoviny poklesnú.

Constellation Brands (STZ:NYSE) zaznamenala v poslednom desaťročí silný rast a vedenie očakáva, že bude aj naďalej využívať svojho portfólia silných značiek (vrátane šiestich z top pätnástich dovážaných značiek piva v Spojených štátoch), aby pokračovala v pôsobivom raste. Silný rast bude podporovaný demografickým posunom smerom k hispáncom a mileniánom v Spojených štátoch, ktorí majú tendenciu spotrebovávať viac produktov spoločnosti než zvyšok populácie.

ročný graf CONSTELLATION BRANDS, zdroj: FINANZEN100

Okrem toho postavenie spoločnosti Constellation Brands ako tretieho najväčšieho výrobcu piva v USA so sprievodnými úsporami z rozsahu a veľkým portfóliom značiek s hlbokými vzťahy s distribútormi a maloobchodníkmi, silnou lojalitou zákazníkov dáva spoločnosti trvalé konkurenčné výhody.

Tieto konkurenčné výhody viedli k stálemu zvyšovaniu marží a veľmi robustným výnosom z investovaného kapitálu, ktoré za posledných päť rokov dosiahli v priemere viac ako 21%.

Cez svoje jasné silné stránky, Constellation Brands má určité riziká. Patrí k nim veľká závislosť na mexickom pive (ktoré poskytuje viac ako dve tretiny prevádzkových ziskov), pokračujúca a prehlbujúca sa konkurencia zo strany súperov a veľký podiel na raste Canopy.

Celkovo sa považujú Constellation Brands za vysoko rizikové akcie s neistým výhľadom a predpokladá sa, že prinesú nezaujímavý 3,9% celkový výnos v dôsledku poklesu ocenenie, ktoré predstavuje -5,2% ročne a kompenzuje väčšinu výnosu z ročného rastu zisku na akciu o 8% a 1,5% dividendového výnosu a tak je očakávaný ročný výnos v nasledujúcich piatich rokoch: 3,9%.

Zdroj: suredividend

Ohodnoť článok

Pridaj komentár