Vyberáme pre vás – pivné akcie

Akcie Americké akcie Dividendy Spotrebiteľský sektor

Pivné akcie, rovnako ako nápojové, majú niekoľko rôznych podôb. Spoločnosti, ktoré sa zaoberajú výrobou piva, ponúkajú priamu expozíciu prostredníctvom výroby a distribúcie piva, zatiaľ čo spoločnosti v priľahlých odvetviach ponúkajú nepriamu expozíciu prostredníctvom akciových podielov v pivných spoločnostiach. Pivný priemysel je atraktívny pre dlhodobé dividendové investorov. Pivné spoločnosti sa tešia ohromnej odolnosti voči kríze a stálym ziskom, ktoré sa z veľkej časti používajú na výplatu dividend akcionárom.

Anheuser-Busch InBev SA / NV (ABI:EBR) je najväčším sládkom na svete vďaka fúzii InBev a Anheuser-Busch v roku 2008 a akvizíciu SABMiller v roku 2016. Spoločnosť vyrába, predáva viac ako 500 rôznych značiek piva po celom svete a vlastní päť z desiatich najvýznamnejších značiek piva a 18 značiek s predajom cez 1 miliardu dolárov. Patrí k nim Budweiser, Stella Artois a Corona.

Spoločnosť je tiež geograficky dobre diverzifikovaná, s približne 70% trhovým podielom v Brazílii a 50% trhovým podielom v USA. V roku 2018 boli tržby celosvetovo rozdelené nasledovne: 28,4% Severná Amerika, 40% Latinská Amerika, 15,3% Európa, Stredný východ a Afrika a 15,5% Ázie a Tichomoria.

Výsledky za druhý štvrťrok fiškálneho roku 2019 boli vynikajúce. AB InBev dosiahol solídneho rastu, keď celkové tržby vzrástli o 6,2%, tržby na akciu boli vyššie o 3,8%, globálne značky vzrástli o 8% a mimo domáce trhy zaznamenali rast o 11,3%, čo odráža rastúci záujem o globálne značky. Celkovo objem predaja vzrástol o 2,1%, čo viedlo k nárastu EBITDA o 9,4% a rozšírenie marže EBITDA o 123 bázických bodov.

ročný graf ANHEUSER BUSCH IN BEV, zdroj: FINANZEN100

Tieto výsledky odrážajú trvalú silu dvoch hlavných konkurenčných výhod spoločnosti: výhodu materiálnych nákladov nad svojimi konkurentmi a silu značky. Rozsah výroby, distribúcie a zadávanie zákaziek spoločnosti AB InBev je oveľa väčše ako u konkurencie, čo jej umožňuje uplatňovať ako aj tžnú silu pri získavaní svojich produktov, tak aj dosiahnuť celkové úspory.

Postavenie značky je významné, pretože vlastní päť najväčších svetových značiek piva, z ktorých tri sú považované za prémiové. Výsledkom je silná lojalita zákazníkov a zároveň priťahovanie mnohých nových spotrebiteľov piva vzhľadom na ich popularitu a povesť.

Okrem toho majú prémiové značky vyššie marže ako iné prémiové značky, vďaka čomu sú pre spoločnosť ziskovejšie a dosahujú vynikajúcu návratnosť investovaného kapitálu.

Hlavným rizikom Anheuser-Busch InBev SA / NV (ABI:EBR) je jeho významné medzinárodné pôsobenie, čo znamená, že kolísajúce menové kurzy významne ovplyvňujú jeho hospodárske výsledky. Spoločnosť je tiež vysoko angažovaná v Latinskej Amerike (48% EBIT), vďaka čomu je silne závislá na jednom z trhov, ktorý je ekonomicky a geopoliticky jedným s najvyššou volatilitou na svete.

Celkovo sa predpokladá, že spoločnosť v nasledujúcej polovici desaťročia dosiahne ročných výnosov 3,4%, pretože 2,1% dividendový výnos a 3% očakávaný ročný rast zisku na akciu budú trochu kompenzované 1,4% poklesom ocenenia. Očakávaný ročný výnos v nasledujúcich piatich rokoch by mohol byť 3,4%.

Zdroj: suredividend

Ohodnoť článok

Pridaj komentár